Pengembangan Website Art Braga sebagai Sarana untuk Memasarkan Produk UMKM sebagai Upaya Implementasi Digital Citizenship dan Kearifan Lokal

Authors

  • Lysia Nietha Marcella Laia Universitas Katolik Parahyangan
  • Rizal Juliana Fakultas Ilmu Politik dan Ilmu Sosial, Universitas Katolik Parahyangan
  • Hajati Ahmat Jaya Gulo Fakultas Ilmu Politik dan Ilmu Sosial, Universitas Katolik Parahyangan

DOI:

https://doi.org/10.26593/jsh.v3i02.6314

Keywords:

Website Art Braga, Penyuluhan, Pengumpulan Data Pelaku UMKM Lukisan anusia, Dayak Wehea, Martin Buber, Relasi, Makna

Abstract

The Art Braga website is a medium used to market MSME products in Braga to make them better known to a wider audience. The importance of digital media for marketing products is supported by the development of supporting internet technology. This is proven by the increasing number of people who use the internet. The aim of this research is to provide education regarding the importance of digital media for marketing products and applying IPR in works so that MSME actors can implement digital citizenship and maintain local wisdom regarding the works of art they own. Apart from that, it collects data on painting MSMEs to be input into a website, so that it can support the amount of information obtained by consumers when accessing the website. This research uses qualitative methods and descriptive analysis which provides an overview of the environment where MSMEs operate in Braga.

References

Abdul, Y. (2022). Deepublish . Pengertian dan Konsep Kewargaan Digital.

Anggaran, D. J. (2022). Kementrian Keuangan. Jakarta Pusat: Direktorat Jenderal Anggaran.

Awan Y. Abdoellah, M. (2016). Teori dan Analisis Kebijakan . Bandung: Alfabeta

Bandung.

Dropbox. (2022). experiance dropbox. Apa itu Transfaransi Digital .

Kurniawan, F. (2021). sindo news. Pengguna Website di Indonesia Naik 61,6% Sepanjang 2020.

Laily, I. N. (2022). Katadata.co.id. Pengertian Website Menurut Para Ahli, Beserta Jenis dan Fungsinya.

Ramdani, A. R. (2021). Merah Putih. 85,2 Persen Penduduk Bandung Pengguna Internet.

Rolarala,B. (2017). Perancangan Website sebagai Media Promosi Brand Rolarala. Skripsi. Fakultas Bahasa Dan Seni Universitas Negeri Semarang (Unnes). Semarang.

(2022, Maret 23). Jumlah Pengguna Internet di Indonesia (2018-2022*). Diakses pada … Oktober 2022 dari https://databoks.katadata.co.id/datapublish/2022/03/23/ada-2047-juta- pengguna-internet-di-indonesia-awal-2022

Published

2024-01-11

How to Cite

Laia, L. N. M., Juliana, R. ., & Gulo, H. A. J. . (2024). Pengembangan Website Art Braga sebagai Sarana untuk Memasarkan Produk UMKM sebagai Upaya Implementasi Digital Citizenship dan Kearifan Lokal. Sapientia Humana: Jurnal Sosial Humaniora, 3(02), 85–97. https://doi.org/10.26593/jsh.v3i02.6314

Issue

Section

Artikel-artikel